Lainaa
Re: Ajankohtaista maailmalta
Konsta kirjoitti: 5.10.2025, 21:47
Abezethibou kirjoitti: 5.10.2025, 21:23
Konsta kirjoitti: 5.10.2025, 19:49 Tiedemaailma väittää perustuvansa pelkkiin faktoihin.

Siksi puhdas tiede on kaikessa lahjomattomuudessaan vaarallista, varsinkin totuuteen pyrkijöille sillä yhteiskuntamme päättäjät eivät halua kilpailla sen porukan arvoista, asenteista, jotka se on ensin kouluttanut tekemään uskonnot "tarpeettomiksi" ja tekemään tiedemihistä / naisista uusia epäjumalia itselleen osoittaakseen ihmisen ylivertaisuuden / kaikkitietäväisyyden ja mikä tärkeintä, sen ettei ihminen nykyisellään tarvitse mitään korkeammalta taholta saatuja oppeja, jotka vaikuttavat hänen ajatuksiin, sanoihin ja tekoihin joka on jo paheellista käytöstä eli sisäistä ylpeyttä sen sanojalta.

Koko kuvio, motiivi toimintaan pitää nähdä alusta loppuun, niin tärkeimpäänkin kysymykseen "miksi" vastataan myös.

Koska ääriliberaali yhteiskuntamme päättäjineen halkoo hiuksia "ihmisten synneistä" tiedotusvälineitä myöten vuosikymmenistä toiseeen 24/h armoa antamatta teen sen saman heille.

Olen kuullut ketjussa esiintyviä nimiä, mutta en tiedä heistä enempää.
Mutta todellakin, jos päättäjämme vaativat minua suvaitsevaisuuden nimessä jopa kieltämään mitä minä todella näen, kuulen ja koen arkielämässäni, kumarran vaikka "osista kasattua puhuvaa nukkea" jos sillä on kyky sanoa objektiivinen totuus, eli samat asiat jotka minä näen, kuulen ja koen.
Vai käykö niin että tekoälyt tehdään heti myös poliittisesti korrekteiksi ja arvokorrekteiksi, niin ne eivät koskaan esitä ns. "kiusallisia totuuksia" tai "kiusallisia kysymyksiä" niiden luojille eli ihmisille tai toinen toisilleen ?

Asiaan voi tietenkin aina ottaa humoristisen suhtautumistavan, mutta juuri nyt ei pahemmin naurata :verysad:

Politiikkaa taitaa ohjata enemmänkin ideologia kuin tiede? Kristillisdemokraatteja uskonto?

Yötä
Se on totta.
Politiikkaa todellakin ohjaa päivä päivältä enemmän ja ääriliberaalit ideologiat, vaikka ne ei sisältäisi objektiivisesti tulkittavissa olevia totuuden siemeniä, mistä ottaa kiinni.
Kyllä, Kristillisdemokraatteja ohjaa oma uskonsa, ketä paremmin ketä huonommin. Monet heistä huomaavat olevansa "huonoja" Kristittyjä. Jos niin, niin se on positiivisella tavalla samalla nöyrä asenne.
Tiedettä kuunnellaan politiikassa herkällä korvalla silloin kun sen sanoma sattuu resonoimaan oman ideologian kanssa? :tongueout:
Abezethibou·daemon unimanus et unialis·abyssorum legatus·cuius nomen terram scindit. In tenebris lucet·in luce obscuratur. Per fractas alas suadet·per manum perditam ligat.
Per sigillum Beelzebub·Abezethibou inferorum·per sanguinem et ignem·responde mihi!
Lainaa
Abezethibou kirjoitti: 7.10.2025, 21:58
Konsta kirjoitti: 5.10.2025, 21:47
Abezethibou kirjoitti: 5.10.2025, 21:23
Konsta kirjoitti: 5.10.2025, 19:49 Tiedemaailma väittää perustuvansa pelkkiin faktoihin.

Siksi puhdas tiede on kaikessa lahjomattomuudessaan vaarallista, varsinkin totuuteen pyrkijöille sillä yhteiskuntamme päättäjät eivät halua kilpailla sen porukan arvoista, asenteista, jotka se on ensin kouluttanut tekemään uskonnot "tarpeettomiksi" ja tekemään tiedemihistä / naisista uusia epäjumalia itselleen osoittaakseen ihmisen ylivertaisuuden / kaikkitietäväisyyden ja mikä tärkeintä, sen ettei ihminen nykyisellään tarvitse mitään korkeammalta taholta saatuja oppeja, jotka vaikuttavat hänen ajatuksiin, sanoihin ja tekoihin joka on jo paheellista käytöstä eli sisäistä ylpeyttä sen sanojalta.

Koko kuvio, motiivi toimintaan pitää nähdä alusta loppuun, niin tärkeimpäänkin kysymykseen "miksi" vastataan myös.

Koska ääriliberaali yhteiskuntamme päättäjineen halkoo hiuksia "ihmisten synneistä" tiedotusvälineitä myöten vuosikymmenistä toiseeen 24/h armoa antamatta teen sen saman heille.

Olen kuullut ketjussa esiintyviä nimiä, mutta en tiedä heistä enempää.
Mutta todellakin, jos päättäjämme vaativat minua suvaitsevaisuuden nimessä jopa kieltämään mitä minä todella näen, kuulen ja koen arkielämässäni, kumarran vaikka "osista kasattua puhuvaa nukkea" jos sillä on kyky sanoa objektiivinen totuus, eli samat asiat jotka minä näen, kuulen ja koen.
Vai käykö niin että tekoälyt tehdään heti myös poliittisesti korrekteiksi ja arvokorrekteiksi, niin ne eivät koskaan esitä ns. "kiusallisia totuuksia" tai "kiusallisia kysymyksiä" niiden luojille eli ihmisille tai toinen toisilleen ?

Asiaan voi tietenkin aina ottaa humoristisen suhtautumistavan, mutta juuri nyt ei pahemmin naurata :verysad:

Politiikkaa taitaa ohjata enemmänkin ideologia kuin tiede? Kristillisdemokraatteja uskonto?

Yötä
Se on totta.
Politiikkaa todellakin ohjaa päivä päivältä enemmän ja ääriliberaalit ideologiat, vaikka ne ei sisältäisi objektiivisesti tulkittavissa olevia totuuden siemeniä, mistä ottaa kiinni.
Kyllä, Kristillisdemokraatteja ohjaa oma uskonsa, ketä paremmin ketä huonommin. Monet heistä huomaavat olevansa "huonoja" Kristittyjä. Jos niin, niin se on positiivisella tavalla samalla nöyrä asenne.
Tiedettä kuunnellaan politiikassa herkällä korvalla silloin kun sen sanoma sattuu resonoimaan oman ideologian kanssa? :tongueout:

Yötä :sunglasses:
Aivan.
Vastustukseni alkoi siinä vaiheessa, kun suvaitsevaiseksi ja tasa-arvoiseksi itsensä määrittelevät modernit ideologiat / arvoympäristö pakotettiin myös yhteiskunnan faktanmäärittäjiksi :(

Tämä vanha kuva kertoo lähes kaiken :
https://blog.jonolan.net/wp-content/upl ... erance.jpg
Lainaa
Kun Suomi luovuttaa laivanrakennusoppeja Yhdysvalloille, siitähän tulee meille yksi kilpailija lisää laivanrakennuksessa.
Lainaa
Kontra kirjoitti: 10.10.2025, 08:34 Kun Suomi luovuttaa laivanrakennusoppeja Yhdysvalloille, siitähän tulee meille yksi kilpailija lisää laivanrakennuksessa.
Niin tulee ja siksi alan kehitystä pitää jatkaa ja jatkossa tehdä yhä parempia jäänmurtajia.
Lainaa
Asiasta ja asian vierestäkin :verysad:

Tärkeää, hyvää sekä muutenkin rohkeaa pohdintaa sellaisessa nykysuomessa tässä nimenomaisessa ketjussa ja maassa joka mainostaa itseään sananvapauden - demokratian mallimaana uhriuttaen tarkoitushakuisesti eri vähemmistöt saadakseen ihmisiltä säälipisteet - kannatuksen ja saattaa loukkaantua virrenveisuusta, kun nuo "moraalisaarnaajat" lauleskelevat siellä kirkoissaan ja sattuu itsekin kerran kymmenessä vuodessa jopa kuulemaan jonkun sävelen.
Mitenhän siitäkin kokemuksesta saisi muokattua traumatisoivan ja itsestä uhrin ?
Ääriliberalismi kerää äänestäjien äänet mutta älyävät esiintyä medioissa vain "maltillisina" ei ääriliberaaleina välttääkseen sitä leimaa.

Suvaitsevaisuuden kultaiset itse taotut sädekehät keikkuvat pään päällä ihmisten katsoessa ihastuksen vallassa uusia idoleitaan tajutakseen vasta myöhemmin että vapaus jota tarjottiin ja joka ehkä saatiin, olikin mielen vankila jota ei itse välttämättä hallitse.

Erilaiset himot ovat yhteiskunnassa vahva kannustin tehdä erilaisia äänestyspäätöksiä.
Siksi äänestän aina mielestäni sitä vähiten pahaa ehdokasta.

Kukaan ei vain kerro äänestäjille, "mitä te todellisuudessa kannatatte, kun te kannatatte tai vastustatte" jotain.

Nyt törmäämmekin subjektiivisen hyvän ja objektiivisen pahan käsitteisiin.

Uusi epäjumalamme joka todennäköisesti tietää ja muistaa kaiken politiikasta unohtamatta taloutta (tai ainakin lähes kaiken) odottaa jo nöyriä kumartajiaan, tässä vaiheessa toki vielä vauvaikäisenä ja myyntivoitoista erektion saavat firmat tarkkailevat kieli ulkona kuluttajien käyttäytymistä jo nyt ja mahdollisia ennakkoluulojakin.
Kalliit laadukkaat ai-seksinuket odottavat tulemistaan ja sperman pumppaajia.

Mutta yksinäisyys ja läheisyyden tarve on vahva kannustin maksaa ja moraalittomat firmat saastaisine ehdotuksineen tietävät tämänkin.

Senhän voi heittää pois, kun kyllästyy.

:(

Voin pahoin.
Vastaa Viestiin