Lainaa
Windows 10 tuki loppui eilen
No niin...ihmettelin kun kone alkoi tökkiä aivan silmittömästi.

Saattaa olla että pian en saa enää yhteyttä tänne.

Kenellä muulla on edelleen win 10 ?

:verysad:
Lainaa
Re: Windows 10 tuki loppui eilen
Kauanko menee että internet ei enää toimi....arvauksia ?

1. Viikko
2. Kuukausi
3. 6 kk
4. Vuosi
Lainaa
Watutuskäyrä nousee monellakin.
Vaikea sanoa, milloin tömähtää, vai jääkö pelkäksi tussahdukseksi mutta otetaan rauhallisesti....

....Suunnilleen tässä kohtaa kuuluisi nauraa.
Tuntoja olisi mielenkiintoista kuulla.
Lainaa
Yötä

Laittakaa ihmeessä kokemuksia VPN :stäkin ja muiden firmojen turvaohjelmista ja ovatko toimineet W10 rippeiden kanssa edes tyydyttävästi ?

Millaista harmia on kohdattu ?
Lainaa
W 11 latauksen jälkeen ilmaantui sellainen haitta, että tekstin kirjoitus ei aina toimi. Pitää valita uudelleenkäynnistys, jonka jälkeen alkaa taas toimia.

Vika on huollon mukaan ollut alusta asti Windows käyttöjärjestelmissä, ja johtuu johonkin pyöreään liittimeen liittyvästä ongelmasta. Miksei sitä ole lopullisesti korjattu, ei huolto tiennyt.
Korjausalgoritmi pitäisi latautua automaattisesti koneen käynnistyksessä, mutta jostain syystä se ei aina toimi. Minulla W10:ssa, eikä aikaisemmissakaan windows-versioissa vikaa esiintynyt, mutta nyt se on läppärissä riesana vähän väliä.
Lainaa
Mun W10 toimii edelleen moitteettomasti.
Lainaa
tuulispää kirjoitti: 20.11.2025, 08:47 Mun W10 toimii edelleen moitteettomasti.
Kyllähän se toimii, mutta se ei enää saa tietoturvapäivityksiä ja on altis uusille uhille.

Jotkut Win 10 koneet saa jatkoaikaa kunhan he täyttävät tietyt ehdot, kuten kirjautuvat Microsoft-tilillä ja tekevät varmuuskopioita Microsoftin pilvipalveluun.
Lainaa
Tuskinpa tässä mitään tietoturvaa oli aiemminkaan.
Lainaa
tuulispää kirjoitti: 20.11.2025, 21:55 Tuskinpa tässä mitään tietoturvaa oli aiemminkaan.
On siihen tähän asti tullut haavoittuvuuksia korjaavat päivitykset + MS Defender updatet.
Nyt päivitykset lakkaavat tulemasta, mikä lisää tietoturvariskejä. Uudenlaisia hyökkäyksiä vastaan ei ole mitään puolustuskeinoja. Jatkoaikaa päivityksille voi saada vuoden ajan tietyillä edellytyksillä.
Lainaa
Aamupäivää :sunglasses:

Tiedätte varmaan minua paremmin kirjautumisesta, onko Windows 10:in käyttäjät saaneet lisäaikaa ?
Mitä käyttöjärjestelmää suosittelette henkilölle joka ei ole selvillä eri käyttöjärjestelmien teknisten termien todellisesta sisällöstä mitä saan ja mitä menetän kun laitan rastin johonkin ruutuun ja en tiedä mitä todellisuudessa teen, mutta arvailen. Ei voi soitella kavereillekkaan koko ajan että tiedätkö mitä tämä ilmo tarkoittaa, tai tämä, tai tämä ja mihin sitoudun ja mihin en ja mihin kannattaa laittaa raksi?
Haluan vain turvallisesti workkia en ole kiinnostunut käyttiksen "naurava kylpyamme" sovelluksesta tai lähikaupan piparkakku tarjouksista tai .....
Vastaa Viestiin