Kyllä noilla käsitteillä sukupuoli ja sukupuoli-idientieetti on määritelmät.Konsta kirjoitti: ↑28.9.2025, 20:10HeiQS kirjoitti: ↑28.9.2025, 17:33Tässä on varmaankin nyt käsittellinen sotku. Sukupuoli ja sukupuoli-identiteetti ovat kaksi eri asiaa. En itse näe näissä käsitteissä mitään ongelmaa. Tosin eri arvopohjilla varustetut ihmiset suhtautuvat jälkimmäiseen käsitteeseen eri tavoin kuin minä, ja se on tietysti jokaisen yksilön oma asia, että miten suhtautuu.
Minusta käsitteistölläkin pitää olla pohja, että se voidaan markkinoida massoille uskottavasti, tai muuten minäkin voin vaihtaa kerran vuodessa laillisesti (kuten voinkin) sukupuoltani ja syyttää kaikkia erimielisiä ihmisiä ahdasmielisiksi, vanhoillisiksi sekä syrjiviksi mutta johonkin vähemmistöön kuuluminen ei kuitenkaan ole sen merkki, että fyysiset ominaisuudet ovat omien halujen tai uskomusten takia muuttuneet toisiksi, minkä perusteella määrittelemme sukupuolen luotettavasti.
Mutta itselleni on aivan yhdentekevää mikä kenenkin yksilön sukupuoli-identiteetti on. En edes tiedä mistä pitäisi keskustella, kun asia on mulle suunnilleen sama kuin se, että onko yksittäinen mänty metsässä kallellaan pohjoiseen vai etelään. Suurin osa männyistä ei ole kallellaan mihinkään, ja sekään ei herätä sen suurempia ajatuksia.