Ps.
Uma Thurman oli Bob-hiustyylin käyttäjä Pulp Fiction elokuvassa ja "osasyyllinen" sen suosion nousuun. Samalla aikaisempi kirjoitusvirheeni nimen kohdalla tuli korjattua.
Mukavaa jos vanhaakaan ei unohdeta vaan otetaan elementtejä eri vuosikymmeneltä.
Iltapäivää!
No joo, ehkä olin vähän turhan kriittinen tämän ketjun aloitusta kohtaan, otan takaisin sanomisiani. Pahoittelut kaikille asianosaisille.
Muodista puheen ollen, yksi mielenkiintoinen on silinterihattu. Hattu on tullut symbolisoimaan kapitalismia, varallisuutta, valtaa ja osaamista. Hatun kultaiset vuodet ovat suurin piirtein 1850-1945, hattuja ei enää ole nähty sitten toisen maailmansodan laajemmin. Joissain brittiläisissä perinteellisissä (aristokraattisissa) tapahtumissa niitä saattaa nähdä silloin tällöin vielä nykyäänkin. Meillä Suomessa, jos joku pukisi silinterihatun tosissaan päähänsä, olisi kaikkien pilkkaama täydellinen pelle.
Merkittävä brittiläinen insinööri Isambard Kingdom Brunel komeilee joissain legendaarisissa kuvissa korkeassa hatussa ( netissä nähtävissä kuvissa (googlatkaa itse)). Hattu on korkea ja Brunel tavallaan tyylikäs.
No joo, ehkä olin vähän turhan kriittinen tämän ketjun aloitusta kohtaan, otan takaisin sanomisiani. Pahoittelut kaikille asianosaisille.
Muodista puheen ollen, yksi mielenkiintoinen on silinterihattu. Hattu on tullut symbolisoimaan kapitalismia, varallisuutta, valtaa ja osaamista. Hatun kultaiset vuodet ovat suurin piirtein 1850-1945, hattuja ei enää ole nähty sitten toisen maailmansodan laajemmin. Joissain brittiläisissä perinteellisissä (aristokraattisissa) tapahtumissa niitä saattaa nähdä silloin tällöin vielä nykyäänkin. Meillä Suomessa, jos joku pukisi silinterihatun tosissaan päähänsä, olisi kaikkien pilkkaama täydellinen pelle.
Merkittävä brittiläinen insinööri Isambard Kingdom Brunel komeilee joissain legendaarisissa kuvissa korkeassa hatussa ( netissä nähtävissä kuvissa (googlatkaa itse)). Hattu on korkea ja Brunel tavallaan tyylikäs.
SI Resurrection!
Disputator kirjoitti: ↑17.7.2025, 16:26 Iltapäivää!
Silinterihattuja on normaalin lisäksi myös huomattavasti korkeampi "high top hat" jollaisen itse toisinaan laitan päähäni ja lähden puku päällä herättämään pahennusta kaupungille. Näitä oli joskus myös kokoon painettavia joista taidettiin käyttää nimeä opera hat. Koristeellinen kävelykeppi ja hyvin kiillotetut kengät kuuluvat tietysti tyyliin.
Abezethibou·daemon unimanus et unialis·abyssorum legatus·cuius nomen terram scindit. In tenebris lucet·in luce obscuratur. Per fractas alas suadet·per manum perditam ligat.
Per sigillum Beelzebub·Abezethibou inferorum·per sanguinem et ignem·responde mihi!
Per sigillum Beelzebub·Abezethibou inferorum·per sanguinem et ignem·responde mihi!
Abezethibou kirjoitti: ↑17.7.2025, 17:11Disputator kirjoitti: ↑17.7.2025, 16:26 Iltapäivää!
Merkittävä brittiläinen insinööri Isambard Kingdom Brunel komeilee joissain legendaarisissa kuvissa korkeassa hatussa ( netissä nähtävissä kuvissa (googlatkaa itse)). Hattu on korkea ja Brunel tavallaan tyylikäs.Silinterihattuja on normaalin lisäksi myös huomattavasti korkeampi "high top hat" jollaisen itse toisinaan laitan päähäni ja lähden puku päällä herättämään pahennusta kaupungille. Näitä oli joskus myös kokoon painettavia joista taidettiin käyttää nimeä opera hat. Koristeellinen kävelykeppi ja hyvin kiillotetut kengät kuuluvat tietysti tyyliin.
En tosiaankaan tarkoittanut mitään tavisten vapaa-ajan käyttöä silinterihatuille, mikä sopii vallan mainiosti ja on ihan tyylikästä, vaan tosiaankin sitä, että vallankäyttäjät, varakkaat etc. eivät esiinny Suomessa julkisesti hatut päässä.
Mitä tarkoitin, esimerkiksi se brittiläinen aristokratia, jossa tietyissä tilaisuuksissa joku Korkeasti Kunnioitettu Lord of X, voi huoletta näyttäytyä julkisesti silinterihattu päässä ja se kuuluu paikalliseen tyyliin.
SI Resurrection!
Disputator kirjoitti: ↑17.7.2025, 17:28Abezethibou kirjoitti: ↑17.7.2025, 17:11Disputator kirjoitti: ↑17.7.2025, 16:26 Iltapäivää!
Merkittävä brittiläinen insinööri Isambard Kingdom Brunel komeilee joissain legendaarisissa kuvissa korkeassa hatussa ( netissä nähtävissä kuvissa (googlatkaa itse)). Hattu on korkea ja Brunel tavallaan tyylikäs.Silinterihattuja on normaalin lisäksi myös huomattavasti korkeampi "high top hat" jollaisen itse toisinaan laitan päähäni ja lähden puku päällä herättämään pahennusta kaupungille. Näitä oli joskus myös kokoon painettavia joista taidettiin käyttää nimeä opera hat. Koristeellinen kävelykeppi ja hyvin kiillotetut kengät kuuluvat tietysti tyyliin.Okei, ilmaisin itseäni vähän huonosti.
En tosiaankaan tarkoittanut mitään tavisten vapaa-ajan käyttöä silinterihatuille, mikä sopii vallan mainiosti ja on ihan tyylikästä, vaan tosiaankin sitä, että vallankäyttäjät, varakkaat etc. eivät esiinny Suomessa julkisesti hatut päässä.
Mitä tarkoitin, esimerkiksi se brittiläinen aristokratia, jossa tietyissä tilaisuuksissa joku Korkeasti Kunnioitettu Lord of X, voi huoletta näyttäytyä julkisesti silinterihattu päässä ja se kuuluu paikalliseen tyyliin.
Eipä niitä usein enää näe, se on totta. Meinasin ehdottaa, että onhan niitä tohtorinhattuja. Vähän asiaa kun selvittelin, niin eipä ne olleetkaan silinterihatusta kehittyneet ja eihän niitäkään kovin usein päähän laiteta. Silinterihatulla ei ole mitään sidettä akateemisiin arvoihin vaikka tohtorinhattu aavistuksen sen ulkonäköä onkin lainannut.
Abezethibou·daemon unimanus et unialis·abyssorum legatus·cuius nomen terram scindit. In tenebris lucet·in luce obscuratur. Per fractas alas suadet·per manum perditam ligat.
Kiitos kommenteista !
Uskon kaiken muotiin liittyvän palaavan aina pienin muutoksin takaisin ja 20-luvun vaikutteita voi nähdä jos seuraa alaa ja ei todellakaan mitään sitä vastaan, vaikka vaikutteita näkyisi katukuvassa enemmänkin.
Hienoa kun pariskunta on kiinnostunut samoista asioista.
Minulla ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin piirtää hahmotelmat suunnittelemistani vaatteista, koska sen kaltaisia ei löydy muualta.
Se pitäisivätkö muut niistä, onkin jo eri asia.
60-luvun lopun sekä 70-luvun alun liituraitaa ja pukujen leikkauksia näkisin mielelläni ehkä pienin muutoksin.
Catwalkilla tulee joskus vastaan suunnittelua, jonka toivoisi näkyvän katukuvassa edes joskus, yksilöimättä sen kummemmin, mutta ei.
.......Hekin pääsivät varkain pujahtamaan "muutaman metrin" päästä minun tajutessa vasta nyt, mikä moka tuli tehtyä.
ps. Silinterihatut kuuluvat yhä muotimaailmaan, eikä niitä ole unohdettu, vaikka eivät näy arkisessa katukuvassa kuin hyvin harvoin jonkin tilaisuuden yhteydessä
Uskon kaiken muotiin liittyvän palaavan aina pienin muutoksin takaisin ja 20-luvun vaikutteita voi nähdä jos seuraa alaa ja ei todellakaan mitään sitä vastaan, vaikka vaikutteita näkyisi katukuvassa enemmänkin.
Hienoa kun pariskunta on kiinnostunut samoista asioista.
Minulla ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin piirtää hahmotelmat suunnittelemistani vaatteista, koska sen kaltaisia ei löydy muualta.
Se pitäisivätkö muut niistä, onkin jo eri asia.
60-luvun lopun sekä 70-luvun alun liituraitaa ja pukujen leikkauksia näkisin mielelläni ehkä pienin muutoksin.
Catwalkilla tulee joskus vastaan suunnittelua, jonka toivoisi näkyvän katukuvassa edes joskus, yksilöimättä sen kummemmin, mutta ei.
.......Hekin pääsivät varkain pujahtamaan "muutaman metrin" päästä minun tajutessa vasta nyt, mikä moka tuli tehtyä.
ps. Silinterihatut kuuluvat yhä muotimaailmaan, eikä niitä ole unohdettu, vaikka eivät näy arkisessa katukuvassa kuin hyvin harvoin jonkin tilaisuuden yhteydessä
Kyllähän muodissa voi olla siteeksi tiedettäkin vaikka vaan tämänkin verran.
Opiskelijapoika oli saanut professorilta aiheen tutkielmaan ja kysyi: – Miten pitkä tutkielman tulee olla? – No suurin piirtein naisen hameen mittainen. - Ei näyttänyt avautuvan ja professori selvensi: – Tarpeeksi pitkä kattamaan kaiken, mutta tarpeeksi lyhyt pitämään yllä mielenkiintoa.
Opiskelijapoika oli saanut professorilta aiheen tutkielmaan ja kysyi: – Miten pitkä tutkielman tulee olla? – No suurin piirtein naisen hameen mittainen. - Ei näyttänyt avautuvan ja professori selvensi: – Tarpeeksi pitkä kattamaan kaiken, mutta tarpeeksi lyhyt pitämään yllä mielenkiintoa.
Kontra kirjoitti: ↑7.9.2025, 12:44 Kyllähän muodissa voi olla siteeksi tiedettäkin vaikka vaan tämänkin verran.
Aivan.
Minua kiinnostivat luokan tytöt enemmän, kuin useat eri oppiaineet.
Pieni välihuomautus.......
'Memmu', rakastin nauravaa positiivista ja itsevarmaa olemustasi. Toivottavast kaikki ok.
Terveisin se ujo poika.
Voisin tietenkin lähestyä vaikka ikkunan avaamista tieteellisestä näkökulmasta, mutta voin vakuuttaa etten selviäisi loppuun asti nukahtamatta, tai useat lukijatkaan heh joka ei ole tekosyy eri foorumeiden viihteellistämisiin
Tieteellistä tutkimustyötä voisi tehdä mitkä seikat vaikuttavat ihmisten ostokäyttäytymiseen vaatteiden suhteen, vaikka luulenkin sellaisia jostain löytyvänkin.
Toinen asia olisi riittävän lämpimien, ohuiden, keveiden materiaalien etsiminen ja kokeilu, jotka soveltuisivat pohjoiseen ilmastoon ja tutkimus aineellituisi lopulta kaupan hyllylle ja toisi monelle, no ainakin hyvän mielen
Päivänjatkot
Egyptin vanha muoti lienee melko hyvin jo tutkittu aihepiirinä, mutta haluan silti laittaa muutaman videon asian tiimoilta.
Ääni ensimmäisellä videolla oli tuttu muista yhteyksistä koskien sen maan arkeologisia löytöjä.
Rohkea ja myös mukava asenne lähteä kaupungille "herättämään pahennusta" koska tein itsekin niin, heh. Mutta kimppuuni ei onneksi käyty.
Eivät täydellisiä videoita ja löydätte varmaan parempia, mutta jonkinlaisen kuvan antavat.
Ääni ensimmäisellä videolla oli tuttu muista yhteyksistä koskien sen maan arkeologisia löytöjä.
Rohkea ja myös mukava asenne lähteä kaupungille "herättämään pahennusta" koska tein itsekin niin, heh. Mutta kimppuuni ei onneksi käyty.
Eivät täydellisiä videoita ja löydätte varmaan parempia, mutta jonkinlaisen kuvan antavat.