Lainaa
Re: Ajankohtaista maailmalta
Kontra kirjoitti: 21.9.2025, 08:19 jatkoa edelliseen kommenttiini

Olikin Viron huippupoliitikko, joka uhkaili koneen ampumista seuraavalla kerralla. Samaa mieltä oli europarlamentaarikko Mika Aaltola.
Sanna Marin...

WARFARE in EUROPE:

Ei liity aiheeseen mutta linnunlailla lentävä drone olisi mahdollinen:

https://techxplore.com/news/2025-09-bir ... light.html

:sunglasses:
Lainaa
tuulispää kirjoitti: 21.9.2025, 13:52
Kontra kirjoitti: 21.9.2025, 08:19 jatkoa edelliseen kommenttiini

Olikin Viron huippupoliitikko, joka uhkaili koneen ampumista seuraavalla kerralla. Samaa mieltä oli europarlamentaarikko Mika Aaltola.
Sanna Marin...

WARFARE in EUROPE:

Ei liity aiheeseen mutta linnunlailla lentävä drone olisi mahdollinen:

https://techxplore.com/news/2025-09-bir ... light.html

:sunglasses:
No, Leonardo da Vinci jo selvitteli perusteita ihmisen siivillä lentämistä varten, ja nyt on sentään tietokoneet apuna dronen siivillä lentämisen suunnitteluapuna Leonardon pohjatiedoille rakentaen.
Lainaa
Täällä väitetään Muskin kehittäneen 5000 watt/hr/kg akun.

------------------

Kiinassa toimiva 500 watt/hr/kg:

https://www.catl.com/en/news/6015.html
Lainaa
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump sanoo, että Ukrainan on mahdollista voittaa takaisin kaikki Venäjän valtaamat alueet.

Trump kirjoittaa omassa Truth Social -viestipalvelussaan, että ”ajan, kärsivällisyyden ja Euroopan sekä erityisesti Naton taloudellisen tuen avulla alkuperäiset rajat, joista tämä sota alkoi, ovat hyvinkin mahdolliset”.

Yle seuraa Venäjän hyökkäyssodan käänteitä tässä artikkelissa.
Trumpin mukaan Venäjä on taistellut päämäärättömästi 3,5 vuotta sodassa, jonka todellinen sotilaallinen mahti olisi voittanut alle viikossa.

– Tämä ei tee kunniaa Venäjälle. Itse asiassa se saa sen näyttämään hyvin paljon paperitiikeriltä, Trump kirjoittaa.

Hän maalailee pitkähkössä kirjoituksessaan myös ajatusta siitä, että Ukraina voisi mennä vielä vanhoja rajojaan pidemmälle, kun tavalliset venäläiset saavat tietää, mikä tilanne sodassa ja Venäjän taloudessa on meneillään.

– Putin ja Venäjä ovat SUURISSA taloudellisissa vaikeuksissa, ja nyt on Ukrainan aika toimia. Joka tapauksessa toivotan molemmille maille hyvää. Jatkamme aseiden toimittamista Natolle, jotta Nato voi tehdä niillä mitä haluaa. Onnea matkaan kaikille, Trump päättää kirjoituksensa.
.......

Mihinkähän jenkkilässä viedä päädytäänkään nykyisellä johdolla?
Vielä ei sentään yhtään demokraattia ole ammuttu kostona Kirkin hengestä.
Lainaa
Suomen presidentti saa kehuja:

Lainaa
Tanskalaiset lapset aivopesty vakoilemaan Venäjälle.

Lainaa
No mutta....
Tekoäly on tullut ja on jo suunniteltu juttelevia, ajattelevia, luonnollisesti käyttäytyviä seksinukkejakin niitä tarvitseville.
Saammeko ehkä nähdä seksinukke tasa-arvokampanjoita ja lesbo sekä homo-nukkeja keskuudessamme tyydyttämässä ihmisten loputonta himoa ?
Pitäisikö ehdottaa SENUTA:n (seksinukke tasa-arvo järjestön) perustamista ?

Nyt alan voimaan huonosti, joten parempi vaihtaa aurinkoisempiin aiheisiin, varsinkin kun ulkonakin on ilma kuin morsian.

Terveisin se välillä sairaskin itseään monistava lihapala
Lainaa
Iltapäivää QS
Minulle käännekohta koko ajattelussani oli se että itseään suvaitsevaisena markkinoiva Eurooppalainen ns. sananvapausvaltio Suomi haluaakin määritellä arvoilmapiirimme ja tieteen olisi ehkä kysyttävä kohta itseltään "ovatko tieteen aikaisemmin julkaisemat tutkimustulokset enään arvokorrekteja" nykyisessä ilmapiirissämme, jossa yhteisesti sovitut faktatkin saattavat olla jo epäkorrekteja ja varsinkin jos ne halutaan tulkita sellaisiksi.
Minulle edelleenkin omiin näköhavaintoihin, kokemuksiin sekä yleiseen tietoon perustuva käsitys sukupuolien määrästä ja tieteen antama selitys on määräävä enkä tunne tarvetta olla siinä suhteessa erilainen ja samalla poliittisesti korrekti moderni kansalainen.
Lainaa
Konsta kirjoitti: 28.9.2025, 17:26 Minulle edelleenkin omiin näköhavaintoihin, kokemuksiin sekä yleiseen tietoon perustuva käsitys sukupuolien määrästä ja tieteen antama selitys on määräävä enkä tunne tarvetta olla siinä suhteessa erilainen ja samalla poliittisesti korrekti moderni kansalainen.
Tässä on varmaankin nyt käsittellinen sotku. Sukupuoli ja sukupuoli-identiteetti ovat kaksi eri asiaa. En itse näe näissä käsitteissä mitään ongelmaa. Tosin eri arvopohjilla varustetut ihmiset suhtautuvat jälkimmäiseen käsitteeseen eri tavoin kuin minä, ja se on tietysti jokaisen yksilön oma asia, että miten suhtautuu.
Lainaa
QS kirjoitti: 28.9.2025, 17:33
Konsta kirjoitti: 28.9.2025, 17:26 Minulle edelleenkin omiin näköhavaintoihin, kokemuksiin sekä yleiseen tietoon perustuva käsitys sukupuolien määrästä ja tieteen antama selitys on määräävä enkä tunne tarvetta olla siinä suhteessa erilainen ja samalla poliittisesti korrekti moderni kansalainen.
Tässä on varmaankin nyt käsittellinen sotku. Sukupuoli ja sukupuoli-identiteetti ovat kaksi eri asiaa. En itse näe näissä käsitteissä mitään ongelmaa. Tosin eri arvopohjilla varustetut ihmiset suhtautuvat jälkimmäiseen käsitteeseen eri tavoin kuin minä, ja se on tietysti jokaisen yksilön oma asia, että miten suhtautuu.
Hei
Minusta käsitteistölläkin pitää olla pohja, että se voidaan markkinoida massoille uskottavasti, tai muuten minäkin voin vaihtaa kerran vuodessa laillisesti (kuten voinkin) sukupuoltani ja syyttää kaikkia erimielisiä ihmisiä ahdasmielisiksi, vanhoillisiksi sekä syrjiviksi mutta johonkin vähemmistöön kuuluminen ei kuitenkaan ole sen merkki, että fyysiset ominaisuudet ovat omien halujen tai uskomusten takia muuttuneet toisiksi, minkä perusteella määrittelemme sukupuolen luotettavasti.
Vastaa Viestiin