Lainaa
Re: Tuulivoimalat ja kotimaiset VAWT projektit
Nasty76 kirjoitti: 19.9.2025, 16:54 Ei ole on vain sun mielikuvituksen tuotetta , vaihdoit vissiin palstaa jotta joku hölmö edes uskoisi sun valheet.
Tässä on myös astronautin ja yhden proffan veli mukana...kaikki dippainssejä ( yxi amis ). 1200% paremmin toimiva genu ( nythän sain vasta 42% hyötysuhteen mitattua 2,5 m/s tuulessa ) on tärkeä osa tuulivoimalaa...nyt kun aerodynamiikka ja mekaniikka on saatu ratkaistua...niin oli aika keskittyä sähköpuolen saloihin...hyvältä näyttää...sorvarikin hyvän sorvin kanssa on löytynyt.
Lainaa
Nasty76 kirjoitti: 19.9.2025, 16:54 Ei ole on vain sun mielikuvituksen tuotetta , vaihdoit vissiin palstaa jotta joku hölmö edes uskoisi sun valheet.
En vaihtanut palstaa vaan vain sain 5-6nen bännin tänä vuonna kun vastaan sun solvauksiin samalla mitalla....ei sallita meidän kultuurissa itsepuolustusta. Tämähän on sun poliitiikka ollut muillakin saiteilla...ärsyttää vastapuolta kuin "ryssän tiltu".

Eilen oli 12. testisessio Hailuodossa...4. kovassa tuulessa. Tuotto ( mitattu wattimäärä ) on noin 3 x verrattuna 4. protoon parhaimmillaan vastaavassa tuulessa.

Tämä on vasta alkua...kiristin rautakangella jälleen perustuksia eilen.

:sunglasses:
Lainaa
tuulispää kirjoitti: 20.9.2025, 03:31
Tässä on myös astronautin ja yhden proffan veli mukana...kaikki dippainssejä ( yxi amis ). 1200% paremmin toimiva genu ( nythän sain vasta 42% hyötysuhteen mitattua 2,5 m/s tuulessa ) on tärkeä osa tuulivoimalaa...nyt kun aerodynamiikka ja mekaniikka on saatu ratkaistua...niin oli aika keskittyä sähköpuolen saloihin...hyvältä näyttää...sorvarikin hyvän sorvin kanssa on löytynyt.
Nuo Cern:in professorit, astronautin veljet ja muut inssit tekemässä sulle generaattoria kuulostaa ihan samalta mielikuvitusjutulta, kuin esim. aikaisemmin leuhkimasi Lontoon miljonäärinainen, "joka on luvannut rahoittaa tuulimyllytouhusi".

Ja rahoitus ei nykyisin ole taattua, vaikka tuulimylly olisi todistettavasti toimiva ja mittausdata ammattimaisesti tehty. Tämän ovat todenneet mm. Single Wind Energy yhtiön omistajat. Eli olen vakaasti sitä mieltä, että sinun reilusti yli 10 vuotta kestäneestä, paikallaan polkeneesta touhusta ei tule yhtään mitään..
Lainaa
Mylläri kirjoitti: 24.9.2025, 10:38
Nuo Cern:in professorit, astronautin veljet ja muut inssit tekemässä sulle generaattoria kuulostaa ihan samalta mielikuvitusjutulta, kuin esim. aikaisemmin leuhkimasi Lontoon miljonäärinainen, "joka on luvannut rahoittaa tuulimyllytouhusi".

Ja rahoitus ei nykyisin ole taattua, vaikka tuulimylly olisi todistettavasti toimiva ja mittausdata ammattimaisesti tehty. Tämän ovat todenneet mm. Single Wind Energy yhtiön omistajat. Eli olen vakaasti sitä mieltä, että sinun reilusti yli 10 vuotta kestäneestä, paikallaan polkeneesta touhusta ei tule yhtään mitään..
Keksintö on 10 vuotta vanha. Tällä surkealla kiinalaisella napamoottorilla on haettu optimia toimintaa...ja se ollaan nyt saavuttamassa....tätä on jatkunut vasta 2020 vuodesta...ja 4 protoa tällä "genulla". Nyt on aika tehdä oikea generaattoori...axial flux joka näihin kuuluu.

Joo uskon että susipaskoihin innovaatioihin on vaikea saada rahoitusta ( joka mun yksisiipinen oli ).

Ota kuitenkin huomioon että Kari Wahlroos laittoi 3 miljoonaa omaan Helix myllyyn jonka kotkalainen insinööritoimisto hänelle suunnitteli...ennenkuin he saivat sen lähtemään itsestään liikkeelle. Mun mylly on lähtenyt itsestään liikkeelle jo 10 vuotta....tuulen voimalla.

Siis tämä CERNissä duunannut inssi ja muut ovat näitä keksijäkollegoita...ollaan autettu toisiamme jo 11 vuotta.
Lainaa
Noita axial flux generaattoreita ei kannata itse turata, vaikea kotona tehdä kestävää rakennetta. Esim. Aliexpressistä saa kestävän valukoteloisen 3 kW axial flux generaattorin kunnon laakereilla alle 300 euroa. Pyydät siltä Lontoon miljonääritädiltä ennakkoa 300 euroa..

Tuohon sinun testaukseen olisi saanut autoromuttamolta ilmaiseksi vaihtovirtalaturin (joka nimestään huolimatta antaa tasavirtaa). Magnetointivirtaa varten pieni 12 voltin akku ja potentiometri. Tuossa olisi ollut se hyvä puoli, että magnetointivirtaa säätämäällä myllyn kuormitusta voisi säätää portaattomasti, kun myllyn optimikuormitus riippuu tuulen nopeudesta. Mutta minkäs teet, kun peukalo on keskellä kämmentä ja koko 15-vuotinen tuulimyllytouhu onnetonta säheltämistä..
Lainaa
Mylläri kirjoitti: 24.9.2025, 12:26 Noita axial flux generaattoreita ei kannata itse turata, vaikea kotona tehdä kestävää rakennetta. Esim. Aliexpressistä saa kestävän valukoteloisen 3 kW axial flux generaattorin kunnon laakereilla alle 300 euroa. Pyydät siltä Lontoon miljonääritädiltä ennakkoa 300 euroa..

Tuohon sinun testaukseen olisi saanut autoromuttamolta ilmaiseksi vaihtovirtalaturin (joka nimestään huolimatta antaa tasavirtaa). Magnetointivirtaa varten pieni 12 voltin akku ja potentiometri. Tuossa olisi ollut se hyvä puoli, että magnetointivirtaa säätämäällä myllyn kuormitusta voisi säätää portaattomasti, kun myllyn optimikuormitus riippuu tuulen nopeudesta. Mutta minkäs teet, kun peukalo on keskellä kämmentä ja koko 15-vuotinen tuulimyllytouhu onnetonta säheltämistä..
Kyllä meidän pitää Suomessa itse opetella tekemään noita generaattoreita...Aliexprssin myllyillä ei ole kunnon takuuta edes....ja tullit ja muut maksut on tonni lisää jne jne.

300lla sataa saa jonkun 300 watin genen.

Eihän tuo genen rakentaminen todellakaan ole mitään rakettitiedettä.

:laughtears:
Lainaa
tuulispää kirjoitti: 24.9.2025, 11:30

Keksintö on 10 vuotta vanha. Tällä surkealla kiinalaisella napamoottorilla on haettu optimia toimintaa...ja se ollaan nyt saavuttamassa....tätä on jatkunut vasta 2020 vuodesta...ja 4 protoa tällä "genulla". Nyt on aika tehdä oikea generaattoori...axial flux joka näihin kuuluu.

Joo uskon että susipaskoihin innovaatioihin on vaikea saada rahoitusta ( joka mun yksisiipinen oli ).

Ota kuitenkin huomioon että Kari Wahlroos laittoi 3 miljoonaa omaan Helix myllyyn jonka kotkalainen insinööritoimisto hänelle suunnitteli...ennenkuin he saivat sen lähtemään itsestään liikkeelle. Mun mylly on lähtenyt itsestään liikkeelle jo 10 vuotta....tuulen voimalla.

Siis tämä CERNissä duunannut inssi ja muut ovat näitä keksijäkollegoita...ollaan autettu toisiamme jo 11 vuotta.
Tuohon boldattuun! Keksintöhän on vanhempi, mutta Tuulispää on ominut sen itselleen noin 10 vuotta sitten. Eli tuo itsetoimiva siiven kohtauskulman säätö on esitelty ja testattu: Submitted: 21 November 2010 Published: 05 July 2011 https://www.intechopen.com/chapters/16250 Tuon PDF:n kappaleessa 4.1 on esitelty tuon itsetoimisen kohtauskulman toiminta, jonka Tuulispää "keksi" vasta 10 vuotta sitten! :laughtears:
Lainaa
Mylläri kirjoitti: 24.9.2025, 14:57
tuulispää kirjoitti: 24.9.2025, 11:30

Tuohon boldattuun! Keksintöhän on vanhempi, mutta Tuulispää on ominut sen itselleen noin 10 vuotta sitten. Eli tuo itsetoimiva siiven kohtauskulman säätö on esitelty ja testattu: Submitted: 21 November 2010 Published: 05 July 2011 https://www.intechopen.com/chapters/16250 Tuon PDF:n kappaleessa 4.1 on esitelty tuon itsetoimisen kohtauskulman toiminta, jonka Tuulispää "keksi" vasta 10 vuotta sitten! :laughtears:
On IPR oikeuksieni puolesta hieno asia, että ylläpidät harhaa tuosta alkeellisesta kiinalaisinnovaatiosta....vaikkei sillä ole mitään tekemistä mun myllyn toimintaperiaatteen kanssa.

:laughsweat:

Pitää oikein kiittää Liperin tuulivoimapäällikköä tästä...kiitos. ;)
Lainaa
Et sitten ottanut huomioon, että minulla on Oulun suunnalla kaveri, joka on nähnyt vempeleesi ja piirtänyt kuvan siitä minulle. Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin toteutuksessa on hivenen eroa, eli siipi on kiinnitetty painopisteestään lyhyeen vipuvarteen, joka (vipuvarsi) on laakeroitu vääntövarteen. Eli pieni vivahde-ero, mutta toimintaperiaate täsmälleen tuon linkkaaman PDF:n mukainen. Eli siiven kohtauskulmaa ohjaa sekä keskipakoisvoima + siiven noste. Case Closed!
Lainaa
Mylläri kirjoitti: 24.9.2025, 15:42 Et sitten ottanut huomioon, että minulla on Oulun suunnalla kaveri, joka on nähnyt vempeleesi ja piirtänyt kuvan siitä minulle. Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin toteutuksessa on hivenen eroa, eli siipi on kiinnitetty painopisteestään lyhyeen vipuvarteen, joka (vipuvarsi) on laakeroitu vääntövarteen. Eli pieni vivahde-ero, mutta toimintaperiaate täsmälleen tuon linkkaaman PDF:n mukainen. Eli siiven kohtauskulmaa ohjaa sekä keskipakoisvoima + siiven noste. Case Closed!
Sulla ei voi olla sellaista kaveria sillä suunnalla. Se on täysin mahdotonta. Eikä tuossa mitä selität ole mitään järkeä.

:laughtears:
Vastaa Viestiin