Vaihdoin puhelinnumeroni uuteen ja syy oli se että alkoi uusi vaihe elämässä ja halusin poistaa tietyt henkilöt elämästäni.
Puhelinnumeroiden vaihto vaati kahden puhelinnumeron yhtäaikaista käyttöä. Olen useammassa pelipalvelussa (Steam, Epic, EA, Ubisoft jne...) ja kun numeron vaihtaa on lähes pakko olla kaksi numeroa käytössä yhtä aikaa jolloin saat varmistettua että myös uusi puhelinnumero toimii. EA:n kanssa intialaisen asiakaspalvelun kanssa tappelu jätti lähtemättömän muiston. Kyllä kyr****yin siihen "Yes sir"-kädettömyyteen. Eikä edes numeron vaihto itsessään ollut ongelmatonta. En muista moneenko palveluun minun piti puhelinnumero vaihtaa.
No, uusi numero olikin jo käytössä Saksan Amazonissa joten en saanut luotua tiliä enkä muutettua puhelinnumeroa vaan olen ikuisesti lukittu pois Sakasan Amazonista. Asiakastuen ainut ohje oli kirjautua palveluun ja keskustella asiakastuen kanssa.
Eilen joku yritti numerollani kirjautua Microsoftin palveluun kaksivaiheisen tunnistautumisen kautta. Sain pyynnön ja kielsin sen. En ollut sillä hetkellä missään tekemisissä Microsoftin palveluiden kanssa joten pyyntö kirjautua ei ollut omani. Muutakin outoa on alkanut tapahtua.
En tiedä mitä kaikkea pelkästään puhelinnumerolla on mahdollista tehdä kun se on ehkä rikollisten käytössä.
DNA, Elisa ja Telia eivät anna uusia puhtaasti pakasta vedettyjä numeroita vaan kaikki uudet numerot ovat kierrätettyjä. Toisin sanoen omistaja on voinut olla kuka vain ja kirjautuneena ties mihin palveluihin.
Tietysti kieltäydyt kummallisista kirjautimisyrityksistä joita et tunnista omaksesi. Tosin oletko aina niin valveutunut ettetkö vahingossa myönny kirjautumiseen? Esim. Microsoftin palvelussa on kolme vaihtoehtoa joista sinun pitää valita se oikea. Et siis itse tiedä kun pyynnön on tehnyt joka toinen osapuoli mikä oikea vaihtoehto on. Tuurilla (Huonolla tuurilla) voit valita vahingossa sen oikean vaihtoehdon ja antaa rikolliselle täydet käyttöoikeudet tileillesi. Tämähän on sitten aivan oma virheesi.
Numeroavaruuden voi jokainen laskea helposti. Itse DNA:n asiakaspalvelu myönsi ettei täysin uusia numeroita saa mistään vaan kaikki ovat kierrätettyjä. Ainut keino on että sinulla on ollut sama numero iät ja ajat. Uudella numerolla tietoturvasi vaarantuu koska se on ollut jo jonkun toisen käytössä. Ja kuka tietää kenen käytössä.
Senkin puoleen puhelinyhtiöt Suomessa muodostavat kartellin. Käytännössä mitään kilpailua ei ole. Hinnat ja tuotteet ovat täysin samat ehkä muutamien centtien erolla.
Tämä vuodatuksen saa poistaa jos aihe oli sopimaton.