Otsikossa aihe.
Voi toki kysyä miksi tämä aloitus tiedepalstalle, mutta vastausta voi perustella näin: kyse on hyvin harvoin toistuvasta urheilutapahtumasta ja tiedeihmistenkin kannattaa rentoutua ja sukeltaa jalkapallon jännitävään maailmaan!
Tähän ketjuun sitten kaikkea kisoihin liittyvää.
Aloitetaan arvauksella: Kisojen loppuottelussa kohtaavat Brasilia ja Espanja ja ottelu päättyy 3-1 Brasilian voittoon.
Veikkaan että loppuottelussa pelaavat Espanja ja Ranska. Ranska yllättää ja vie mestaruuden. 
Abezethibou·daemon unimanus et unialis·abyssorum legatus·cuius nomen terram scindit. In tenebris lucet·in luce obscuratur. Per fractas alas suadet·per manum perditam ligat.
Per sigillum Beelzebub·Abezethibou inferorum·per sanguinem et ignem·responde mihi!
Per sigillum Beelzebub·Abezethibou inferorum·per sanguinem et ignem·responde mihi!
Oon huono seuraamaan futista, mutta toivon että Belgia pääsee mahdollisimman pitkälle.
Kannatan tuon underrated maapläntin urheilukulttuuria, joka muistuttaa etäisesti suomalaista vastinetta.
Kannatan tuon underrated maapläntin urheilukulttuuria, joka muistuttaa etäisesti suomalaista vastinetta.
Iltaa!
Tänään: Belgia-Egypti.
Arvaus: ottelu päättyy 4-1. Haluaisin arvata suuremmat lukemat Belgian hyväksi, mutta tuo on se mun arvaus kuitenkin.
Joo, mä olen seuraillut MM-futista enemmän ja vähemmän koko aikuisikäni. Jalkapallon katselu voi olla joskus hyvin puuduttavaa tai todella mukaansatempaavaa, riippuen ihan pelistä, mutta aina mun mielestä jalkapallossa on sitä jotain, joka kiehtoo.
Tänään: Belgia-Egypti.
Arvaus: ottelu päättyy 4-1. Haluaisin arvata suuremmat lukemat Belgian hyväksi, mutta tuo on se mun arvaus kuitenkin.
SI Resurrection!
Onhan se futis ehdoton kuningaslaji, mutta yleensä katson ottelut vasta välieristä loppuotteluun. Muut tulokset vain otsikkotasolla.
Toki se melkoinen urakka, jos yrittää katsoa lähes kaikki ottelut, silloin pitää olla jotenkin hc-futisfani. Mulla oli tilaisuus töllöttää 2010 MM-jalkapalloa niin paljon kuin sielu kestää ja tulihan sitä sitten katseltua ihan urakalla
SI Resurrection!
Entäpä jos finaalissa kohtaavatkin Australia ja Egypti? Olisi Euroopalle aika lailla alennustila. Espanja ei vakuuttanut - Saksakin imaisi jo randomille maalin... 
Hienorakennevakio lukuteoriana vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹×3²/5³-(3²×5³)⁻²)⁻¹ = 137,03599921⁻¹
Jalkapallossa on kaikki mahdollista!
MM-kisoissa 2014 Brasiliassa Saksa nöyryytti Brasiliaa totaalisesti voittamalla kotijoukkueen välierissä 7-1 (!) ja eteni loppuotteluun Argentiinaa vastaan, jonka myös Saksa voitti 1-0. Brasiliassa oli ymmärrettävästi totaalinen maansuru tuon tappion seurauksena.
SI Resurrection!