Retropelikoneet

Sääntöjä noudattaen
E
Eusa
Viestit: 191

Re: Retropelikoneet

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Varmaan tieteestä keskusteleminen ei voi kunnolla läpi onnistua, ellei sisällä kaikkea inhimillisen käyttäytymisen kirjoa, myös lapsellisuuksia. Jotain saattaa jäädä sanomatta, jos rajoitetaan.

Silti varmasti saa aivan perustellusti olla kärsimätön odottaessaan milloin retropelikoneiden aiheessa päästään tieteellisiin näkökulmiin - varsinkin, jos näkymä on aivan vastakkaiseen suuntaan liukumisesta.

Alkuun odotin vertailua simuloidun retron ja alkuperäisretron välillä ja ehkä olisi päästy johonkin virhefunktionaalin parhaimmillaan tjsp..
Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Avatar
Deimos
Viestit: 19

Re: Retropelikoneet

Viesti Kirjoittaja Deimos »

John Nash kehitti peliteorian ja sai Nobelin 90-luvulla.

Pelien pääsääntöinen tehtävä on kehittää taitoja ja tiettyjä/kaikenlaisia taitoja. Laajemmin tarjasteltuna kaikki on peliä.

Pelien kehitys jota yritän harrastaa yhdistää myös kaikki tieteet ja taiteet.

Peleissä on pakko myös mallintaa fysiikkaa muunmuassa.

Koska aika on nyt kortilla ei enempää.

John Nashista on kirja (Terra Cognita julksija).

Itse matematiikka aukeaa niile joilla on siihen työkalut, minulla ei ole.

Muunmuassa Asimovin Säätiö-trilogian psykohistoria liittyy aiheeseen. Yksi käyttökohde peliteorialle on muunmuassa finanssiala ja osakkeiden hintojen ennustaminen.

Toisaalta ymmärtän nyt miksi pelit ovat aina kiinnostaneet minua. Ja Varaktorin tämä ketju sivuaa aihetta.

Ei enempää.

Olen suljetulla
..
“Show me a sane man and I will cure him for you.”
Vastaa Viestiin