Kontra kirjoitti: 25 Maalis 2025, 18:43
Hienoa työtä MODE - tekoääliön lautaukset poissa - nyt tietää, mikä kiinnostus lukijoilla on ketjuihin.

Tieteen popularisoimisessa toinen palsta on onnistunut, mutta pysyttelen poissa vapaaehtoisesti ja luin somesta joidenkin tehneen aivan samoin. Sanon sanottavani muualla jos asiaa ja sanon sen vapaammin ja kuuluvammin. Siitä pidän huolen. Onko aihe itsessään kiinnostava en tiedä mutta olen ilolla huomioinut muita samanmielisiä mielipiteitä ympäri nettiä / sosiaalista mediaa.
Eipä mitään kritisoitavaa moden toiminnasta täällä.
Jos koen että minulla on asiaa, jota en voi sanoa jollain foorumilla syystä tai toisesta, sanon sen jossain muualla.
Elämässä on muitakin aktiviteettejä ja olen positiivinen henkilö.
Mutta todellakin, pidän tästä foorumista
Vaikka viihteellisyys voi tuntua halvalta, niin itse näkisin idealina tilanteena sen, että ihmiset voisivat käydä keskusteluja kahvikupinkin ääressä tieteellisessä hengessä ja tehdä tieteestä mielenkiintoisen aihepiirin muillekin, kuin vain tutkijoille.
Mutta se vaatii hieman työtä.
Muistan painovoimatutkimuksen jostain 90-luvulta, joka tuomittiin huuhaana tietyissä piireissä ja todennäköisesti epätieteellisenä, ottamatta kantaa enemmän, mutta sekään vaihtoehto ei maistunut minulle, vaikka minulla ei ollut esittää parempaa.
Mitä olisi tapahtunut jos lentämistä olisi pidetty pelkkänä noituutena aikoinaan ja sähköä myös ja jokuhan oli kai esittänyt kysymyksen, mitä hyötyä sähköstä on ja vastauksena olisi ollut, kuten olikin, että 'ehkä sitä voisi verottaa' ?
Tässä kohtaa kuuluu nauraa......tosin hyvätahtoisesti ja ymmärtäväisesti.
Hyvät yöt