Lainaa
Re: Ajankohtaista maailmalta
tuossa tuli typo, pitää olla voimahahmoa Veikko Vennamoa
Lainaa
Oli kieltämättä voimahahmo.
UKK:n kanssa ottivat yhteen.
Kuuntelin poikasena eduskunnasta radiolähetyksiä.
Raitiovaunussa kuulemma huomautin itsevarmasti "toi on eduskuntatalo".
Ystävällinen herrasmies oli kysynyt "no tiedätkös poika mitä siellä tehdään"?
Olin vastannut "siellä riidellään", johon olin saanut vastauksen että "hyvin sinä poika tiesit".
Näin minulle kerrottu, heh 🤠
Lainaa
Konsta kirjoitti: 01 Touko 2025, 16:59 Oli kieltämättä voimahahmo.
Olin vastannut "siellä riidellään", johon olin saanut vastauksen että "hyvin sinä poika tiesit".

Ettet sinä vaan ollutkin se Pikku-Kalle, joka Mannerheimin patsaan luona mummiltaan kysyi, "Kuka setä sen selässä istuu".
Lainaa
Kontra kirjoitti: 01 Touko 2025, 17:37
Konsta kirjoitti: 01 Touko 2025, 16:59 Oli kieltämättä voimahahmo.
Ettet sinä vaan ollutkin se Pikku-Kalle, joka Mannerheimin patsaan luona mummiltaan kysyi, "Kuka setä sen selässä istuu".
- Olisi minulle varmaan kerrottu, heh 😀

Tää on vissiin pikkasen vanha asia, eikä taida olla kiinnostavaa tieteellistä selitystä meikällä?
Muistan kun olin Majorkalla ja lentomatka kesti kauan. Hotelleina oli Altair ja myöhemmin La Rosa.
Pari mukavaa setää oli lomailemassa Eero & Leo setä, joista pidin kummastakin (siis todella kivoja välittömiä ihmisiä).
Meillä ei tupakoitu ja kyselin kaikkea tupakoinnista.
Tupakka oli tuhkakupissa ja nappasin sen ja tumppasin auringonottajan selkään, josta hän ei tykännyt yhtään ja oli vähän vihanen.
Äiti sanoi että ei saa tumpata tupakkaa kenenkään selkään se on tuhmaa ja olen siitä lähtien muistanut.
Ihan totta.
Lainaa
Venäjällä pelottelua vai onko?

Mielipiteitä on melkein yhtä paljon kuin on ihmisiä.
Siksi somessa tapellaan.
Jotkut mielipiteet/ennusteet osoittautuvat myöhemmin tosiksi, toiset eivät.
Esittämättä liian itsevarmaa ja ottamatta lopullista kyllä tai ei kantaa, mihin kategoriaan tämä kuuluu ?

Lainaa
Facebook kirjoitti: META BOYCOTT May 5th-11th. Do not login to or use any META including Facebook, Instagram, Threads, Messenger, or WhatsApp for that entire week. If you are planning on deactivating or deleting your account, you can also do that during this boycott week too. The goal is to make the advertising views tank that week to show that we have power when we unite and we reject fascism and oligarchy in the USA.
Tuollaista mainostetaan nyt. Onko kukaan äänestänyt jaloillaan? Itse lähdin jo aikaisemmin ja suunnistin Mastodoniin ja vielä tarkemmin profiilini on mastodontti.fi palvelimella.
Abezethibou·daemon unimanus et unialis·abyssorum legatus·cuius nomen terram scindit. In tenebris lucet·in luce obscuratur. Per fractas alas suadet·per manum perditam ligat.
Per sigillum Beelzebub·Abezethibou inferorum·per sanguinem et ignem·responde mihi!
Lainaa
Kontra kirjoitti: 20 Maalis 2025, 16:37 Kyllä Ukrainan tilanne näyttää siltä, että päädytään jäätyneeseen konfliktiin vuosiksi ellei kymmeniksi vuosiksi - siihen asti, kunnes Venäjällä uudet tuulet pääsevät puhaltamaan. Kumpikin varustautuu uuteen yhteenottoon, ja sitä saatetaan testatakin tuona aikana muutaman kerran.
Tuntuu aika lapselliselta, kun kuvitellaan Venäjän antavan periksi suunnitelmistaan neuvottelemalla.
Rauha olisi mahdollinen nykytilanteessa vain, jos Ukraina luopuisi alueistaan. 
Jos Ukraina haluaa pitää alueensa, ainoa keino siihen on saattaa Venäjä polvilleen. Jos siihen ei sotilaalliset keinot riitä, pitää käyttää kovia taloudellisia keinoja.
Lainaa
Täsmällistä aiheeseen sopivaa ketjua ei löytynyt, enkä halunnut avata uutta, joten monelle äidille jotka eivät ole saaneet korttia tai ruusua oma vaatimaton tekele....

Äitienpäivänä
Ruusunnuppu luokan olit sä
se luokan aloitteleva kovis olin mä
Elämästä mitään vielä tiennyt mä en
mutta anteeksi kai annat sen
Kielet laulavat nyt missä sanatkaan eivät enää voi
missä mahdatkaan olla nyt sä
mutta päivä kaunis tämä
tuhannet kauniit muistot silti toi

Lainaa
Habemus papam. Leo XIV on Bachelor of Science matematiikasta vuodelta 1977. Kertakaikkiaan erikoinen veijo 😎
Lainaa
QS kirjoitti: 11 Touko 2025, 17:50 Habemus papam. Leo XIV on Bachelor of Science matematiikasta vuodelta 1977. Kertakaikkiaan erikoinen veijo 😎
Sääli ettei matematiikan puolelta netistä löydy oikein mitään hänen tuotoksiaan, mutta eipä 70-luvulla internettiä vielä ollut. Tohtorin väitöskirja oli aiheesta: paikallisen priorin rooli augustinolaisessa sääntökunnassa, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.😀
Abezethibou·daemon unimanus et unialis·abyssorum legatus·cuius nomen terram scindit. In tenebris lucet·in luce obscuratur. Per fractas alas suadet·per manum perditam ligat.
Per sigillum Beelzebub·Abezethibou inferorum·per sanguinem et ignem·responde mihi!
Vastaa Viestiin