Re: Ajankohtaista maailmalta
tuossa tuli typo, pitÀÀ olla voimahahmoa Veikko Vennamoa
Oli kieltÀmÀttÀ voimahahmo.
UKK:n kanssa ottivat yhteen.
Kuuntelin poikasena eduskunnasta radiolÀhetyksiÀ.
Raitiovaunussa kuulemma huomautin itsevarmasti "toi on eduskuntatalo".
YstÀvÀllinen herrasmies oli kysynyt "no tiedÀtkös poika mitÀ siellÀ tehdÀÀn"?
Olin vastannut "siellÀ riidellÀÀn", johon olin saanut vastauksen ettÀ "hyvin sinÀ poika tiesit".
NĂ€in minulle kerrottu, heh đŸ€ 
Konsta kirjoitti: ↑1.5.2025, 13:59
Olin vastannut "siellÀ riidellÀÀn", johon olin saanut vastauksen ettÀ "hyvin sinÀ poika tiesit".

Ettet sinÀ vaan ollutkin se Pikku-Kalle, joka Mannerheimin patsaan luona mummiltaan kysyi, "Kuka setÀ sen selÀssÀ istuu".
Kontra kirjoitti: ↑1.5.2025, 14:37
Konsta kirjoitti: ↑1.5.2025, 13:59
Ettet sinÀ vaan ollutkin se Pikku-Kalle, joka Mannerheimin patsaan luona mummiltaan kysyi, "Kuka setÀ sen selÀssÀ istuu".
- Olisi minulle varmaan kerrottu, heh 😀

TÀÀ on vissiin pikkasen vanha asia, eikÀ taida olla kiinnostavaa tieteellistÀ selitystÀ meikÀllÀ?
Muistan kun olin Majorkalla ja lentomatka kesti kauan. Hotelleina oli Altair ja myöhemmin La Rosa.
Pari mukavaa setÀÀ oli lomailemassa Eero & Leo setÀ, joista pidin kummastakin (siis todella kivoja vÀlittömiÀ ihmisiÀ).
MeillÀ ei tupakoitu ja kyselin kaikkea tupakoinnista.
Tupakka oli tuhkakupissa ja nappasin sen ja tumppasin auringonottajan selkÀÀn, josta hÀn ei tykÀnnyt yhtÀÀn ja oli vÀhÀn vihanen.
Äiti sanoi ettĂ€ ei saa tumpata tupakkaa kenenkÀÀn selkÀÀn se on tuhmaa ja olen siitĂ€ lĂ€htien muistanut.
Ihan totta.
VenÀjÀllÀ pelottelua vai onko?

MielipiteitÀ on melkein yhtÀ paljon kuin on ihmisiÀ.
Siksi somessa tapellaan.
Jotkut mielipiteet/ennusteet osoittautuvat myöhemmin tosiksi, toiset eivÀt.
EsittÀmÀttÀ liian itsevarmaa ja ottamatta lopullista kyllÀ tai ei kantaa, mihin kategoriaan tÀmÀ kuuluu ?

Facebook kirjoitti:
META BOYCOTT May 5th-11th. Do not login to or use any META including Facebook, Instagram, Threads, Messenger, or WhatsApp for that entire week. If you are planning on deactivating or deleting your account, you can also do that during this boycott week too. The goal is to make the advertising views tank that week to show that we have power when we unite and we reject fascism and oligarchy in the USA.
Tuollaista mainostetaan nyt. Onko kukaan ÀÀnestÀnyt jaloillaan? Itse lÀhdin jo aikaisemmin ja suunnistin Mastodoniin ja vielÀ tarkemmin profiilini on mastodontti.fi palvelimella.
Abezethibou·daemon unimanus et unialis·abyssorum legatus·cuius nomen terram scindit. In tenebris lucet·in luce obscuratur. Per fractas alas suadet·per manum perditam ligat.
Per sigillum Beelzebub·Abezethibou inferorum·per sanguinem et ignem·responde mihi!
Kontra kirjoitti: ↑20.3.2025, 14:37
KyllÀ Ukrainan tilanne nÀyttÀÀ siltÀ, ettÀ pÀÀdytÀÀn jÀÀtyneeseen konfliktiin vuosiksi ellei kymmeniksi vuosiksi - siihen asti, kunnes VenÀjÀllÀ uudet tuulet pÀÀsevÀt puhaltamaan. Kumpikin varustautuu uuteen yhteenottoon, ja sitÀ saatetaan testatakin tuona aikana muutaman kerran.
Tuntuu aika lapselliselta, kun kuvitellaan VenÀjÀn antavan periksi suunnitelmistaan neuvottelemalla.
Rauha olisi mahdollinen nykytilanteessa vain, jos Ukraina luopuisi alueistaan. 
Jos Ukraina haluaa pitÀÀ alueensa, ainoa keino siihen on saattaa VenÀjÀ polvilleen. Jos siihen ei sotilaalliset keinot riitÀ, pitÀÀ kÀyttÀÀ kovia taloudellisia keinoja.
TÀsmÀllistÀ aiheeseen sopivaa ketjua ei löytynyt, enkÀ halunnut avata uutta, joten monelle Àidille jotka eivÀt ole saaneet korttia tai ruusua oma vaatimaton tekele....

ÄitienpĂ€ivĂ€nĂ€
Ruusunnuppu luokan olit sÀ
se luokan aloitteleva kovis olin mÀ
ElÀmÀstÀ mitÀÀn vielÀ tiennyt mÀ en
mutta anteeksi kai annat sen
Kielet laulavat nyt missÀ sanatkaan eivÀt enÀÀ voi
missÀ mahdatkaan olla nyt sÀ
mutta pÀivÀ kaunis tÀmÀ
tuhannet kauniit muistot silti toi

Habemus papam. Leo XIV on Bachelor of Science matematiikasta vuodelta 1977. Kertakaikkiaan erikoinen veijo 😎
QS kirjoitti: ↑11.5.2025, 14:50
Habemus papam. Leo XIV on Bachelor of Science matematiikasta vuodelta 1977. Kertakaikkiaan erikoinen veijo 😎
SÀÀli ettei matematiikan puolelta netistĂ€ löydy oikein mitÀÀn hĂ€nen tuotoksiaan, mutta eipĂ€ 70-luvulla internettiĂ€ vielĂ€ ollut. Tohtorin vĂ€itöskirja oli aiheesta: paikallisen priorin rooli augustinolaisessa sÀÀntökunnassa, mitĂ€ se sitten ikinĂ€ tarkoittaakaan.😀
Abezethibou·daemon unimanus et unialis·abyssorum legatus·cuius nomen terram scindit. In tenebris lucet·in luce obscuratur. Per fractas alas suadet·per manum perditam ligat.
Per sigillum Beelzebub·Abezethibou inferorum·per sanguinem et ignem·responde mihi!