Vain kiihtyvyyksien vertikaalikomponenteilla on vaikutusta nostovoimaan.QS kirjoitti: ↑Eilen, 18:52Kontran kanssa tässä slätit otettu ulos ja kiitotie vilistää alla. Kontra vähän äreissään kun ne slätit tuhoaa alapinnan "reaktionostovoiman" ja kaikki menee hukkaan yläpinnalle. Aloin tässä miettiä, että nouseekohan nokkapyörä lainkaan kiitotiestä.
Mutta Kontralla oli ratkaisu, että siellä massavirta yläpinnalla F = ṁ v.
Nyt vaan, kun alkaa tuo kiitotie loppua, että mulle opetettiin fysikkassa, että F sojottaa yläpinnan tangentin suuntaisesti. Alko taas vähän mietityttää miten käy.
Saatko Eusa nyt äkkiä käännettyä yläpinnan F = ṁ v taivasta kohti, että saadaan "nostovoima-imu"? Menee muuten pitkäksi.
Kontra kirjoitti: ↑Eilen, 19:09Vain kiihtyvyyksien vertikaalikomponenteilla on vaikutusta nostovoimaan.QS kirjoitti: ↑Eilen, 18:52Kontran kanssa tässä slätit otettu ulos ja kiitotie vilistää alla. Kontra vähän äreissään kun ne slätit tuhoaa alapinnan "reaktionostovoiman" ja kaikki menee hukkaan yläpinnalle. Aloin tässä miettiä, että nouseekohan nokkapyörä lainkaan kiitotiestä.
Nyt vaan, kun alkaa tuo kiitotie loppua, että mulle opetettiin fysikkassa, että F sojottaa yläpinnan tangentin suuntaisesti. Alko taas vähän mietityttää miten käy.
Saatko Eusa nyt äkkiä käännettyä yläpinnan F = ṁ v taivasta kohti, että saadaan "nostovoima-imu"? Menee muuten pitkäksi.
Kiskastaanko slatit takaisin sisään niin saadaan alapinnalle vertikaalikomponenttia "reaktionostovoimasta" ? Vai tuleeko Eusa pelastamaan, että saadaan yläpinnan ṁv kääntymään taivasta kohti? Mulla kun ei kykyä hallita näitä reaktionostovoimasiipiä.
Eiku hei. Mulla on idea. Kun slatit estää alapinnan reaktionoston, niin mitä jos kiskastaan nokka ylös korkausperäsimellä. Kyllä se siitä sen verran hiisautuu kulmaan, että kohtauskulma kasvaa, ja virtaus pääsee slattien alapuolelle ja saadaan "reaktionostovoimaa"! Palautetaan slatit myöhemmin tehtaalle reklamaatiokirjeen kera.
Mitä sanoo commander Kontra?
Minä olen kertonut kaiken aiheeseen liittyvän tietämykseni kommenteissani, ja kun ei ole mitään uutta kerrottavaa, kehotan lukemaan ne uudelleen.QS kirjoitti: ↑Eilen, 19:38Kontra kirjoitti: ↑Eilen, 19:09Vain kiihtyvyyksien vertikaalikomponenteilla on vaikutusta nostovoimaan.QS kirjoitti: ↑Eilen, 18:52Kontran kanssa tässä slätit otettu ulos ja kiitotie vilistää alla. Kontra vähän äreissään kun ne slätit tuhoaa alapinnan "reaktionostovoiman" ja kaikki menee hukkaan yläpinnalle. Aloin tässä miettiä, että nouseekohan nokkapyörä lainkaan kiitotiestä.
Saatko Eusa nyt äkkiä käännettyä yläpinnan F = ṁ v taivasta kohti, että saadaan "nostovoima-imu"? Menee muuten pitkäksi.Alkaa jo vähän jänskättää, vastapään kosketuskohta pian saavutettu.
Kiskastaanko slatit takaisin sisään niin saadaan alapinnalle vertikaalikomponenttia "reaktionostovoimasta" ? Vai tuleeko Eusa pelastamaan, että saadaan yläpinnan ṁv kääntymään taivasta kohti? Mulla kun ei kykyä hallita näitä reaktionostovoimasiipiä.
Eiku hei. Mulla on idea. Kun slatit estää alapinnan reaktionoston, niin mitä jos kiskastaan nokka ylös korkausperäsimellä. Kyllä se siitä sen verran hiisautuu kulmaan, että kohtauskulma kasvaa, ja virtaus pääsee slattien alapuolelle ja saadaan "reaktionostovoimaa"! Palautetaan slatit myöhemmin tehtaalle reklamaatiokirjeen kera.
Mitä sanoo commander Kontra?