Lainaa
YouTuben videot, kurssit ja luennot yhteisenä projektina
Iltaa!

Kuten tunnettua, YouTubessa on paljon tasokasta luonnontieteellistä materiaalia eri yliopistojen luentojen ja erilaisten sisällöntuottajien tuottamina.

Mun idea on se, että voisimme esimerkiksi valita jonkun YouTuben luentosarjan katsottavaksi ja avata kyseiseen kurssiin liittyvän ketjun kommentointia varten. Ketju toimisi alustana, jossa voisimme laskea auki/selventää luentojen ongelmakohtia. Keskustelut eivät olisi mitenkään velvoittavia, vaan ihan rennosti otettavia, ilman mitään suorituspaineita. Sama koskee erilaisia sisällöntuottajia, joille voi avata oman ketjunsa.

Mitä mieltä olette tälläisestä ideasta?

Minkälaisista luentokursseista olisitte kiinnostuneita tällä formaatilla?
SI Resurrection!
Lainaa
Re: YouTuben videot, kurssit ja luennot yhteisenä projektina

Hienorakennevakio lukuteoriana vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹×3²/5³-(3²×5³)⁻²)⁻¹ = 137,03599921⁻¹
Lainaa
Mulla tuli mieleen kategoriateoria, jota en tunne juuri lainkaan. Aihe on epäilemättä ei-niin-helppo, mutta olisi kiehtova oppia. Siinäkin mielessä hyvä, että en suistuisi fysiikkaan vaan pysyisin kuuliaisesti matematiikassa.

Jos löytyisi laadukas luentosarja, niin heinäkuussa olisi aikaa paneutua!
Lainaa
QS kirjoitti: Eilen, 22:19
Mulla tuli mieleen kategoriateoria, jota en tunne juuri lainkaan. Aihe on epäilemättä ei-niin-helppo, mutta olisi kiehtova oppia. Siinäkin mielessä hyvä, että en suistuisi fysiikkaan vaan pysyisin kuuliaisesti matematiikassa.

Pohjaksi suosittelen muistiin virkistää Langlands-ohjelman sisältöä - tuollainen soittolista on mulla tallessa.
Hienorakennevakio lukuteoriana vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹×3²/5³-(3²×5³)⁻²)⁻¹ = 137,03599921⁻¹
Lainaa
QS kirjoitti: Eilen, 22:19

Joo, ideoita juuri toivotaan. Kategoriateoria on "abstract nonsense", ainakin erään mun matematiikan opettajani mielestä. Ja olen maltillisesen vahvasti samaa mieltä.

Asialla ei ole kiire, mitä ideoita vaan tulee vastaan, niin tähän ketjuun tietoa.

Ajalla ei ole väliä, me voidaan valita ihan mitä tahansa ja millä tahdilla tahansa. Vaikka kerran kuussa katsomme luennon.
SI Resurrection!
Vastaa Viestiin