On kokolailla päivänselvää että kappaleesta on tultava jotakin joka vetovoiman aiheuttaa, muuten on aika hampaaton selitys.
Ei kerro kappale avaruudelle kuinka kaareutua ilman tuota jonkin tulemista.
On myös havaittu että muutos gravikentässä etenee nopeudella c, massaton hiukkanen ts. "Aika-avaruuden" kaareutuminen johtuu samasta syystä, jotakin tulee ja se mitä tulee harvenee etäisyyden suhteen, pyörivän kappaleen gravikenttä ei ole suoraviivainen ulospäin vaan kuin pyörivän sadettimen luoma kuvio.
Tästä syystä myös mustien aukkojen napasuihkut syntyvät juurikin navoille, eihän ne napasuihkuja muuten olisikaan, siellä gravitaatio on heikompi kuin muualla, pohtimalla selviää miksi.
Se että gravitaatiota kuvitellaan näennäiseksi johtunee siitä että sen kiihdyttävää ominaisuutta ei voi mitata kiihtyvyysmittarilla eikä sitä voi tuntea kropassaan näin koska kaikki aliosat massassa kiihtyy samalla lailla, jännityksiä ei synny heikoissa gravikentissä joita kaikki täällä on, pl ne valtava massa/pieni tilauus hirviöt.
Se harmaapää herra vuosisadan alusta on aiheuttanut n 100 vuoden pysähtyneisyyden fysiikkaan ja kosmologiaan aivoituksillaan kaareutuvasta aika-avaruudesta, eikä se mister Hawkings helpottanut asiaa yhtään pohdinnoillaan mustien aukkojen höyrystymisestä.
Eusa kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 12:43Kontra kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 11:37Kysytkö sitä minulta vai Gossulta?
Jos minulta kysyt, onko tuo mitä olen edellä kirjoittanut fysiikasta sulle täysin selvää, mutta vain gravitaatioko vielä auki?
Ei kai gravitaatiota mikään aiheuta, kun sitä ei Einsteinin mukaan ole olemassakaan.
Eli olemattoman gravitaation aiheuttama voima on näennäisvoima, joka on seuraus avaruuden kaarevuudesta.
Puheet mm gravitoneista on siis hölynpölyä sen mukaan. Eikä yhtenäisteoriallekaan taida olla mitään pohjaa?Oletpa ilahduttavan hyvin kartalla.
Näennäisvoima on todellisen voiman kiihdyttäessä kiihtyvässä koordinaatistossa näkyvää vastaliikettä, näennäiskiihtyvyyttä.
Nähdäkseni gravitaation käsityksissä se todellinen voima on yleisesti aika hukassa. Kappaleiden, kuten planeettojen, aineksen paine kohdistaa gradienttirajalla pallogeometriapinnan ulkopuolelle ulottuviin tiheämpiin osiin ulos-/ylöspäin puskevan voiman, joka pyrkii tasaamaan tiheydet pallogeometriaan. Tämä on näennäisen gravitaatiovoiman, eli nollanettovoimaisen vapaan putoamisen lepotilan, varsinainen syy.
Mutta todellinen kiihdyttävä voima ei pääty planeetan pintaan tai kaasukehän harvenemiseen olemattomiin, vaan näkyy aika-avaruuden kaareutumisena, jatkumona, missä toisiaan ulos- ja sisäänkiihdyttävät voimat asettuvat gradientiksi. Keveämmät hiukkaset ja aika-avaruus itse massattomin signaalein määrittyvänä kiihtyy ulospäin ripeimmin. Valovauhti on kausaliteetin rajavauhti ja siksi niiden kiihtyvyys ulospäin asettuu kaarevaksi geometriaksi. Tyhjön kannalta se kiihtyy kokonaisuutena ja valovauhtiseksi kausaalijatkumoksi miellettynä massakeskittymistä poispäin.
Tuo nosteisuus on neliulotteista eli liikkuvat kohteet kevenevät gradienttitasaan kiertoradoiksi.
Minähän olen aina kartalla ja minun tarinointiani kaikki ymmärtävät, kun taas sinun tarinointiasi vain harvat ehkä ymmärtävät ilman eusa-suomi sanakirjaa - jota valitettavasti ei ole vielä julkaistu.
Kontra kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 15:05Eusa kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 12:43Kontra kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 11:37Kysytkö sitä minulta vai Gossulta?
Jos minulta kysyt, onko tuo mitä olen edellä kirjoittanut fysiikasta sulle täysin selvää, mutta vain gravitaatioko vielä auki?
Ei kai gravitaatiota mikään aiheuta, kun sitä ei Einsteinin mukaan ole olemassakaan.
Eli olemattoman gravitaation aiheuttama voima on näennäisvoima, joka on seuraus avaruuden kaarevuudesta.
Puheet mm gravitoneista on siis hölynpölyä sen mukaan. Eikä yhtenäisteoriallekaan taida olla mitään pohjaa?Oletpa ilahduttavan hyvin kartalla.
Näennäisvoima on todellisen voiman kiihdyttäessä kiihtyvässä koordinaatistossa näkyvää vastaliikettä, näennäiskiihtyvyyttä.
Nähdäkseni gravitaation käsityksissä se todellinen voima on yleisesti aika hukassa. Kappaleiden, kuten planeettojen, aineksen paine kohdistaa gradienttirajalla pallogeometriapinnan ulkopuolelle ulottuviin tiheämpiin osiin ulos-/ylöspäin puskevan voiman, joka pyrkii tasaamaan tiheydet pallogeometriaan. Tämä on näennäisen gravitaatiovoiman, eli nollanettovoimaisen vapaan putoamisen lepotilan, varsinainen syy.
Mutta todellinen kiihdyttävä voima ei pääty planeetan pintaan tai kaasukehän harvenemiseen olemattomiin, vaan näkyy aika-avaruuden kaareutumisena, jatkumona, missä toisiaan ulos- ja sisäänkiihdyttävät voimat asettuvat gradientiksi. Keveämmät hiukkaset ja aika-avaruus itse massattomin signaalein määrittyvänä kiihtyy ulospäin ripeimmin. Valovauhti on kausaliteetin rajavauhti ja siksi niiden kiihtyvyys ulospäin asettuu kaarevaksi geometriaksi. Tyhjön kannalta se kiihtyy kokonaisuutena ja valovauhtiseksi kausaalijatkumoksi miellettynä massakeskittymistä poispäin.
Tuo nosteisuus on neliulotteista eli liikkuvat kohteet kevenevät gradienttitasaan kiertoradoiksi.Minähän olen aina kartalla ja minun tarinointiani kaikki ymmärtävät, kun taas sinun tarinointiasi vain harvat ehkä ymmärtävät ilman eusa-suomi sanakirjaa - jota valitettavasti ei ole vielä julkaistu.
Mainitse pari kohtaa, joita et selostuksestani ymmärtänyt, niin katsotaan olisiko asia korjattavissa...
Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Eusa kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 15:10Kontra kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 15:05Eusa kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 12:43Kontra kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 11:37Kysytkö sitä minulta vai Gossulta?
Tuo nosteisuus on neliulotteista eli liikkuvat kohteet kevenevät gradienttitasaan kiertoradoiksi.Minähän olen aina kartalla ja minun tarinointiani kaikki ymmärtävät, kun taas sinun tarinointiasi vain harvat ehkä ymmärtävät ilman eusa-suomi sanakirjaa - jota valitettavasti ei ole vielä julkaistu.Mainitse pari kohtaa, joita et selostuksestani ymmärtänyt, niin katsotaan olisiko asia korjattavissa...
En voi erikseen mainita mitään kohtaa. Minä en ole istunut yliopistossa luentoja kuuntelemassa kuten sinä, joka on ehkä selitys erilaiseen tapaamme ajatella.
Kontra kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 15:42Eusa kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 15:10Kontra kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 15:05Eusa kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 12:43Kontra kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 11:37Kysytkö sitä minulta vai Gossulta?
Tuo nosteisuus on neliulotteista eli liikkuvat kohteet kevenevät gradienttitasaan kiertoradoiksi.Minähän olen aina kartalla ja minun tarinointiani kaikki ymmärtävät, kun taas sinun tarinointiasi vain harvat ehkä ymmärtävät ilman eusa-suomi sanakirjaa - jota valitettavasti ei ole vielä julkaistu.Mainitse pari kohtaa, joita et selostuksestani ymmärtänyt, niin katsotaan olisiko asia korjattavissa...En voi erikseen mainita mitään kohtaa. Minä en ole istunut yliopistossa luentoja kuuntelemassa kuten sinä, mikä on ehkä selitys erilaiseen tapaamme ajatella.
Ok. Olisin mielelläni silti koittanut kansantajuistaa. Se olisi hyödyllinen taito harjoituttaa...
Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Goswell kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 14:34 On kokolailla päivänselvää että kappaleesta on tultava jotakin joka vetovoiman aiheuttaa, muuten on aika hampaaton selitys.
On myös havaittu että muutos gravikentässä etenee nopeudella c, massaton hiukkanen ts. "Aika-avaruuden" kaareutuminen johtuu samasta syystä, jotakin tulee ja se mitä tulee harvenee etäisyyden suhteen, pyörivän kappaleen gravikenttä ei ole suoraviivainen ulospäin vaan kuin pyörivän sadettimen luoma kuvio.
Tästä syystä myös mustien aukkojen napasuihkut syntyvät juurikin navoille, eihän ne napasuihkuja muuten olisikaan, siellä gravitaatio on heikompi kuin muualla, pohtimalla selviää miksi.
Se että gravitaatiota kuvitellaan näennäiseksi johtunee siitä että sen kiihdyttävää ominaisuutta ei voi mitata kiihtyvyysmittarilla eikä sitä voi tuntea kropassaan näin koska kaikki aliosat massassa kiihtyy samalla lailla, jännityksiä ei synny heikoissa gravikentissä joita kaikki täällä on, pl ne valtava massa/pieni tilauus hirviöt.
Se harmaapää herra vuosisadan alusta on aiheuttanut n 100 vuoden pysähtyneisyyden fysiikkaan ja kosmologiaan aivoituksillaan kaareutuvasta aika-avaruudesta, eikä se mister Hawkings helpottanut asiaa yhtään pohdinnoillaan mustien aukkojen höyrystymisestä.
Niin Einstein ohitti nämä tärkeät asiat sanomalla että suurimassaiset ja nopeat kappaleet eivät noudata suhteellisuusteoriaa....jonka Gunnar Nordström oli keksinyt.
tuulispää kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 18:36Goswell kirjoitti: ↑15 Touko 2025, 14:34 On kokolailla päivänselvää että kappaleesta on tultava jotakin joka vetovoiman aiheuttaa, muuten on aika hampaaton selitys.
Se harmaapää herra vuosisadan alusta on aiheuttanut n 100 vuoden pysähtyneisyyden fysiikkaan ja kosmologiaan aivoituksillaan kaareutuvasta aika-avaruudesta, eikä se mister Hawkings helpottanut asiaa yhtään pohdinnoillaan mustien aukkojen höyrystymisestä.Niin Einstein ohitti nämä tärkeät asiat sanomalla että suurimassaiset ja nopeat kappaleet eivät noudata suhteellisuusteoriaa....jonka Gunnar Nordström oli keksinyt.
Saattaapi olla että tullaan huomaamaan että kaikkeus ei noudata suhteellisuusteoriaa.